Le Chatelier’s Principle for complex systems and the Fundamental Failure-Mode Theorem

Ehh… watte…?
 
Zoals (bijna) altijd zijn de blog entries van Raymond Chen erg goed; zijn laatste gaat over een aantal boeken die hij nog op zijn leeslijst heeft staan. ‘Da’s een concept waarmee ik erg bekend ben overigens…
 
Twee principes die hij noemt (vooral de tweede) komen precies overeen met mijn een van mijn uitgangspunten in deze wereld: Als je erover gaat nadenken is het eigenlijk verbazingwekkend hoeveel er goed gaat:
The most important lessons I learned are a reinterpretation of Le Chatelier’s Principle for complex systems ("Every complex system resists its proper functioning") and the Fundamental Failure-Mode Theorem ("Every complex system is operating in an error mode").
Het is in ieder geval wel duidelijk dat ik – naast Expert F# waar ik sinds gisteren in bezig ben – nog een hoop te lezen heb…

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Programming. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie