Ik heb een P-38 Lightning zien vliegen!

Eindelijk was het dan afgelopen weekend zover: ik heb een P-38 Lightning zien (en horen) vliegen! Al sinds ik van het bestaan van dit vliegtuigtype weet is ’t een grote favoriet van me. Er zijn er nog maar een paar over die ook nog eens kunnen vliegen, maar de meesten daarvan bevinden zich in de VS; in Europa is er nog maar eentje. En deze was afgelopen weekend in Lelystad als onderdeel van het Militair Vliegspektakel bij het Aviodrome.

Deze enige vliegende P-38 in Europa is onderdeel van het bekende Hangar 7 van Red Bull, aan het vliegveld van Salzburg. Uiteraard was ik daar al een keer geweest, mede omdat Hangar 7 letterlijk op een flinke steenworp ligt van de Stiegl Brauerei. Beide locaties zijn overigens grote aanraders aan je eens in de buurt van Salzburg bent!

Ik had een geweldige zaterdag en kan nu in ieder geval één item van mijn bucket list strepen. Voor iedereen die er niet bij was sluit ik het filmpje in dat ik gisteren gemaakt heb van opnamen die ik zaterdag met mijn smartphone gemaakt heb. Enjoy!

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Amusement. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ik heb een P-38 Lightning zien vliegen!

  1. I reckon something truly special in this web site.

Geef een reactie

