Eerste langere vlucht

Ondanks een briesje heb ik gisteren inderdaad voor het eerst echt met mijn eigen helicopter gevlogen. Man, wat is dat gaaf!

Hoewel ik geen tijd heb opgenomen, heb ik het gevoel dat de 450 PRO met twee 2200 3S LiPo accu’s inderdaad aardig in de buurt van een half uur vliegen komt. Wat me wel opviel was dat een van beide accu’s (die uit de crash) veel warmer werd dan de andere met hetzelfde gebruik. Ook begon hij wat te stinken. Uit veiligheidsoverwegingen (zie filmpjes, bijvoorbeeld de onderstaande vanaf ongeveer 1:10) kan ik die dus niet meer gebruiken, maar moet ik kijken voor een nieuwe en in de tussentijd met de ene overgebleven accu vliegen.

Ik heb een mooie voorlopige lokatie gevonden: een nog aan te leggen stukje woonwijk, braakliggend, maar met al een onverhard stratenplan en zelfs een klein verhard stukje zoals Het Lint, dat perfect is als stevige start- en landingsplaats kan dienen. Als ik ver genoeg van de rand van het terrein blijf kan ik iedereen op tijd aan zien komen en op tijd landen zodat de veiligheid niet in het geding is.

Uiteindelijk heb ik, naast in het begin voornamelijk hoveren en opstijgen/landen om een beetje aan de heli te wennen, wat horizontale hoverlijntjes (maximaal zo’n 10 tot 15m iedere kant op) en wat stationary yaw geoefend (maximaal zo’n 30° gedraaid naar iedere kant) tot een maximale hoogte van misschien zo’n 4m. De komende tijd gaan we dat eens langzaam uitbouwen tot het kunnen vliegen van een volledig set brevetfiguren.

Weet er iemand waar ik aan vier kleine oranje pionnetjes kan komen om een vierkant mee uit te zetten? 😉

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Helicopter. Bookmark de permalink .

Een reactie op Eerste langere vlucht

Geef een reactie

