Gevaarlijke modelhelicopters

Het gaat lekker met mijn helicopter. Woensdag de 6e is niet alleen de staart ervan (eigenlijk: de maximale servo-uitslag in de gyro-instellingen) opnieuw afgesteld, maar heb ik tijdens de les van die ochtend voor het eerst een compleet brevetexamen proefgevlogen. Ondanks de harde wind zou ik volgens Machiel daarmee geslaagd zijn.

Verder heb ik in de tussentijd nog wat met mijn eigen 450 gehoverd en gisteravond de motor echt goed vastgezet en het hoofdtandwiel vervangen. Wat een rotklus: die servos zitten echt in de weg. Maar ja, het is niet zo’n grote helicopter en je moet alles toch ergens laten. Ik schrok even toen daarna de heli ontzettend onstabiel was; gelukkig bleek dat ik simpelweg de rotorbladen iets te strak had vastgezet. Ahum.. Later vanavond eens kijken of ik echt twee volle LiPos kan opvliegen.

En dan nu de titel van deze post: op de Filipijnen zijn er tijdens een webstrijd gewonden gevallen toen de piloot van een helicopter de radiocontrole verloor en de heli zich in de jurytent boorde. Een goede herinnering dat het vliegen met modelhelicopters daadwerkelijk erg gevaarlijk kan zijn. Ik ben wel heel blij dat deze hobby wat dat betreft zo’n goede match met mijn wel eens overdreven perfectionisme is… 😉

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Helicopter. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

