First flight = first crash

Weet je nog, die helicopter die ik gekocht had en in elkaar aan het zetten was? Die was ondertussen klaar, zoals op Twitter en Facebook uitgebreid te lezen valt, en vandaag heeft hij zijn eerste vlucht gemaakt.


Helaas: vanavond heb ik zelf mijn eerste solo-vlucht ermee gemaakt en dat heeft het volgende effect gehad:

After crash blade damage

After crash blade damage

Ik zie het positief: ogenschijnlijk verder geen schade, behalve deze bladen (of er wat krom is moet nog blijken als ik aan het werk ga) en nu hoef ik dus niet meer bang te zijn voor “die eerste crash die in ieder geval nog wel een keertje zal gaan komen”; die crash heb ik nu dus al gehad!

Nog iets positiefs: voor deze crash had ik al twee keer de cyclus “opstijgen, hoveren, landen” succesvol uitgevoerd. Bij de derde keer wilde ik wat voorzichtig zijwaarts hoveren en aangezien deze heli een stuk kleiner en lichter is dan de Raptor waarmee ik les heb overviel de beweeglijkheid me iets en was hij sneller dan verwacht een stuk verder opzij dan de bedoeling was. Dat was niet helemaal tail-in meer, op de afstand dat ik erbij stond en met een laagstaande zon was ik hem even kwijt. En toen volgde de beginnersfout: ik raakte in paniek (moet je nooit doen!). Tja, boem.

Uiteraard houd ik jullie verder op de hoogte van wat er volgt, want ik laat het hier natuurlijk niet bij. Ik moet hiermee mijn brevet gaan halen: KNVvL lidmaatschapnummer voor de afdeling modelvliegsport is ondertussen ook aangevraagd.

P.S. Een vervangende set bladen heb ik online alvast besteld. 😉

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Helicopter. Bookmark de permalink .

8 reacties op First flight = first crash

  1. Spectaculair geluid! Ziet er wel heel gaaf uit. Kost zoiets?

  2. Peter van Rijt zegt:

    Ha Jarno! Via Yammer even doorgeklikt. Hoe lang gaat zo’n accu mee? Weet dat ik mij vroeger altijd irriteerde aan de max. 10 minuten van mijn bestuurbare auto. Maar aan de andere kant…die was geen 1100 Euro 😉 Groet Peter

  3. Pingback: Gevaarlijke modelhelicopters | Purgamentum init, exit purgamentum.

  4. Pingback: Eerste langere vlucht | Purgamentum init, exit purgamentum.

Geef een reactie

