Ik ga een helicopter bouwen…

T-Rex 450 model helicopter

T-Rex 450

Als je me een beetje kent, dan weet je dat ik al een jaar aangestoken ben door het helicoptervirus. Ik heb les om mijn K.N.V.v.L erkend helicopterbrevet voor modelvliegen te halen, heb een Parkfun coaxial helicopter, een Robbe Nano Arrow fixed pitch mini helicopter en heb al heel wat uurtjes in de RealFlight simulator zitten.

En nu heb ik de stap gezet om een collective pitch helicopter aan te schaffen. Dit betekent: mijn eerste “echte” helicopter in elkaar zetten, mijn eerste programmeerbare RC zender en voor het eerst klooien met servos, gyros en bijbehorende electronica. Na het bouwen en (laten controlleren en laten) invliegen van deze helicopter kan ik de figuren voor het brevet zelf gaan oefenen, buiten de simulator.

Mijn oog is gevallen op een T-Rex 450, zoals die hierboven staat afgebeeld. Dinsdag ga ik hem ophalen en dan moet het bouwen gaan beginnen.

Nu gaat het echt beginnen… Waar ben ik aan begonnen?! 😉

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Helicopter. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ik ga een helicopter bouwen…

  1. Pingback: First flight = first crash | Purgamentum init, exit purgamentum.

Geef een reactie

