Ken je die mop van die telefoon die naar België ging…?

Nou, helaas ging die dus wel. Alweer!
Het is blijkbaar ook niet voor niks een Belgische technische servicedesk…
 
Nadat hij donderdag voor die vierde keer terug was, was ik al verbaasd dat ik nu een Nederlandstalige TyTN II had (ik had speciaal een UK English versie gekocht, omdat ik me altijd zo kan ergeren aan stupide Nederlandse vertalingen in software). Maar goed, als alles het deed wilde ik me daar na alle problemen graag bij neer leggen.
 
Maar wat bleek? Op de Nederlandse versie installeren een aantal op CD meegeleverde gratis tools niet. En ook deed de toetsenbordverlichting het nu niet. Juist het enige hardwaredeel (naast het LCD scherm) dat nog nooit problemen had gegeven…
 
Daarnet heb ik gebeld. Ik kon niet langskomen en erop wachten. Ik kon hem eventueel wel komen brengen, maar zelfs bij deze vijfde keer reparatiedienst was het niet mogelijk erop te wachten tot hij klaar zou zijn. En ik ga geen 400 km (round trip) rijden op mijn vrije dag om de tijd dat ik mijn toestel kwijt ben met hooguit een dag te verminderen. Zelfs ik ben niet zo gek.
 
 Dus, morgen wordt hij weer opgehaald…
 
En mogelijk is voor het terug omzetten van NL naar UK weer een ander moederbord nodig (dacht dat dat alleen een ROM update zou kosten). Ofwel: weer alle software en instellingen opnieuw installeren (ik ben er ondertussen handig in!), weer een ander IMEI nummer, en weer bij TomTom om een andere activatiecode gaan vragen. Via een TomTom supportsite die het nog altijd niet doet.
 
<zucht>
 
Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Gadgets. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

