Wat heeft Kerstmis met Star Wars te maken…?

Niks, zou je zeggen. En toch…
Als het je interesseert wat een gekke verbindingen zich in mijn hoofd hebben gevormd zou ik even doorlezen…
 
Hieronder volgt een aantal losse feiten die ogenschijnlijk niets met elkaar (of in ieder geval met Star Wars) te maken hebben:
 
  • Door een medewerkersavond van mij hebben we onverwacht een boom met kluit achter in de tuin staan.
  • Zoals jullie misschien al wisten hebben wij een alarmsysteem in huis.
  • We hebben een spatwaterdicht dubbel stopcontact aan de gevel in de tuin.
  • Ons alarmsysteem kan naast de sirene twee tonen voortbrengen: de een hoger dan de andere.
  • Om bij de spanningstoevoer van het alarm te komen moet je in de meterkast zijn.
  • Het buitenstopcontact in de tuin is uit te schakelen met een schakelaar in de meterkast.
  • De "gong functie" van het alarm bestaat uit twee tonen: een hogere gevolgd door de lagere toon.
  • Een van de bedrade ingangen van het alarm zit met een magneetsensor op de deur van de meterkast aangesloten.
  • Bij het uitschakelen van het alarm klinkt twee keer de hogere toon.
  • ’s Nachts hebben we in principe het alarm aan staan in "thuis" stand.
  • Op bedrade ingangen van ons alarmsysteem kan je de "gong functie" niet uitzetten.
  • Voor de kerstboom buiten heb ik lichtjes gekocht die aangesloten zitten op het buitenstopcontact.
Goed: tot zover.
Jullie zien hem vast nog niet aankomen, of wel?
 
Denk nu aan hoe de Imperial March theme uit Star Wars klinkt als hij begint en stel je voor wat ik ’s ochtends vaak doe:
 
  • Ik schakel het alarm uit. Gevolg: twee hogere tonen uit het alarmsysteem.
  • Ik open direct de meterkast. Gevolg: een hogere toon gevolgd door een lagere toon uit het alarmsysteem.
  • Ik zet de schakelaar van het buitenstopcontact om. Gevolg: de kerstboomverlichting buiten gaat aan.
Raar maar waar: als de timing klopt (en dat is verbazend vaak het geval) dan speelt in mijn hoofd de Imperial March uit Star Wars precies het moment dat ik de verlichting van de kerstboom buiten aan schakel!
 
De eerste keer stond ik er zelf versteld van; zoiets verzin je niet.
Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Wat heeft Kerstmis met Star Wars te maken…?

  1. Be zegt:

    En de kerstboom? Die begint te dansen???

  2. Jarno zegt:

    Nee hoor, die weet van dit alles niets. 😉

Geef een reactie

