Heerlijk zo’n “maandagochtendauto”

Het zit niet echt mee met die Skoda.
 
Maandag, net voor sluitingstijds van de Dirk, gingen we nog even snel iets halen in de supermarkt. Tien minuten later waren we terug en wat bleek: de auto startte niet. Nog geprobeerd met een heel vriendelijke andere bestuurder met startkabels, maar hij bleef dood. Wel in Kerstsfeer, met eerst nog al die knipperende lampjes overal op het dashboard.
 
Probleem was, dat binnen zo’n 15 a 30 minuten de parkeergarage waarin we stonden (onder en behorend bij de Dirk van de Broek) dicht zou gaan. Ik heb dus maar niet gebeld, aangezien er binnen die tijd toch wel niemand zou komen op kerstavond. Dus hebben we bij de servicebalie van de Dirk gemeld dat er een auto zou blijven staan in de garage en zijn we naar huis gelopen, blij dat we op familiebezoek zouden kunnen gaan met de auto van Rona.
 
Donderdagochtend was de auto echt dood: op wat rode LEDjes op de portieren na reageerde er helemaal niks. Geen geluid, geen enkel lampje. Zo dood heb ik een auto nog maar weinig gezien. Ook bleek dat het een goede keus te zijn geweest maar niet te bellen. De dealer stuurde me door naar de Skoda Mobiliteitsservice. Die belde eigenlijk alleen de wegenwacht. Toen er na zowat een uur blauwbekken voor de ingang van de garage nog geen gele auto was ging ik maar weer bellen. Skoda Mobiliteit was "alle medewerkers in gesprek" (AMIG, zeg maar). Ook het 24 uursnummer van de leasemaatschappij was AMIG. En ANWB alarmcentrale ook AMIG. Bovendien was mijn GSM bijna leeg. Dus maar wachten…
 
Na 75 a 90 minuten was de wegenwacht er. Prima vent (echt verstand van auto’s zeg, net als in die reclame). Met zijn hoogspanningskabels en extra spanning draaide mijn Fabia vrijwel direct. Even laten draaien en het was duidelijk dat de accu gewoon kapot was. Breuk ergens tussen de seriecellen. Met de wegenwacht achter me aan naar de Skoda dealer gereden en tegen het middaguur reed ik daar weg met een nieuwe accu.
 
<zucht>
Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Auto/motor. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

