Ik doe in mijn werk eindelijk iets in de richting van de geografische informatiesystemen

Er is wel iets wat ik nu alvast wil melden. Eindelijk is mijn interesse in Geografische Informatiesystemen (GIS), GPS, Spatial-IT (=software die iets doet met ruimtelijke informatie en/of geografische coordinaten), Google Earth etc. doorgedrongen in mijn dagelijkse werkzaamheden!
 
  • Zo werk ik de maanden april en mei bij Arcadis Ruimtelijke Informatie in Apeldoorn aan een systeem dat voor makelaars kant-en-klare rapporten met interessante informatie over huizen en de directe omgeving ervan. Hiervoor doe ik veel ervaring op met Web Map Services(WMS).
  • Ook wil ik in mijn werk bij Caesar iets gaan doen met datavisualisaties in Google Earth. Hiervoor heb ik de week van Koninginnedag thuis gewerkt aan wat code hiervoor, die we al demo willen tonen in onze stand op de DevDays in juni.
  • Vooruitlopend hierop had ik al een 3D model van ons bedrijfsgebouw gemaakt dat ondertussen al is opgenomen in de wereldwijde 3D Buildings laag van Google Earth: tik in het zoekblokje in dat programma maar eens "Zonnebaan 9, Utrecht, Netherlands" in terwijl die laag linksonder aan staat, en je zult het gebouw vanuit alle kanten kunnen bekijken. (Wel zorgen dat je de laatste versie van Google Earth hebt)
  • Dan is er eind mei in Londen een Google Developer Day waar ik heen ga om te zien wat daar voor nieuwe informatie te vinden is.
  • En voor mijn werk bij ARCADIS heb ik onder andere gegevens van de Nieuwe Kaart van Nederland (NKN) nodig, die ook in gegevens aanbieden die je in Google Earth kunt bekijken, zoals ik op Nederkaart las. Het feit dat NKN sinds mei ook een WMS aanbiedt en dus veel makkelijker in Google Earth te bekijken is zonder een gigantische download was een aantal mensen nog ontgaan, maar daar heb ik dus iets aan gedaan.
Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Spatial-IT. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

