Ambulant in Google Earth

Gisteren zijn we met een groepjes vrienden een wandelroute in Zuid-Limburg gaan lopen: de Melleschet-route tussen Epen en Vijlen.
 
Ik heb altijd mijn GPS bij me op dergelijke wandelingen. Het is dan heel makkelijk om later precies te zien waar je gelopen hebt, o.a. in het steeds populairder wordende gratis programma Google Earth, waarmee je de hele wereld vanuit elke hoek kunt bekijken. Ik had al vaak gezegd hoe makkelijk dat dan was, maar eigenlijk nog nooit de moeite genomen deze informatie dan op het net te zetten zodat iedereen die heeft meegelopen ook even kan kijken.
 
Nu heb ik dat dus wel eens gedaan, zowel voor de Melleschet-route van gisteren, als voor twee eerdere routes in Vogelenzang en in de duinen bij Parnassia (bij Zandvoort). Zorg dat je Google Earth heb geinstalleerd voor je op deze linkjes klikt. Je krijgt dan in rood de route te zien die we (=ik) heb gelopen. Met de muis kun je de aarde bewegen en in- en uitzoomen. Als je de afgelegde route selecteert en op het "play knopje" drukt (of Ctrl+Alt+P op het toetsenborg) dan loop je de route in Google Earth nogmaals langs. In sommige routes zitten ook informatiepunten; als je daarop klikt spring je naar het betreffende punt.
 
Nadere informatie is te vinden (of zal binnenkort te vinden zijn) op de Ambulant weblog die Rona aan het bijhouden is. Hier zijn onder andere beschrijvingen en foto’s van de routes te vinden. Hieronder staat in ieder geval alvast een hoogteprofiel van de route van gisteren met het hoogste en laagste bereikte punt gemarkeerd.
 
Nu alvast veel plezier met deze virtuele wandelroutes.
Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Ambulant. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ambulant in Google Earth

  1. Be zegt:

    Hé Jarno, leuk om het zo te kunnen bekijken…. Groetjes, Bianca

  2. Michel zegt:

    Hey Jarno,
     
    Ik nie snap nie.
    Google Earth is geinstalleerd (v4.0.2737) en nu klik ik op een van je routes, maar dan opent IE een pagina waar ie niets mee kan (iets met een .kmz file)?
    Doe eens een soort van "Google Earth for Dummies" if you please.
     
    Groeten,
    Michel

Geef een reactie

