Mmm, ik weet ’t niet meer…

Ik had een tijdje geleden de Siemens SXG75 in gedachten als mijn nieuwe telefoon: UMTS, AGPS, een opvolger van mijn Siemens S65. Maar ja, zoals jullie hebben kunnen lezen komt de SXG75 niet naar Nederland. Bestellen op een website in Duitsland is altijd een optie, maar er zijn ook nogal wat bugs in de eerste softwareversies, dus als het deze telefoon nog gaat worden, gaat dat nog wel even duren. Dan zijn de ergste bugs eruit en is de prijs flink gezakt.
 
Dan is het wachten op wat het gecombineerde BenQ-Siemens gaat uitbrengen. Maar voordat er nieuwe telefoons uit gaan komen ontworpen door het bijeengeschoven ontwikkelteams van BenQ en de voormalige GSM tak van Siemens zijn we een poosje verder.
 
Dus ondertussen had ik mijn zinnen een beetje gezet op een Microsoft Windows Mobile 5.0 apparaatje (een smartphone of pocket pc telefoon). Hoewel de Qtek 8310 er wel erg goed uit ziet, viel de smartphone al snel af omdat het operating system net even anders is en niet alle Pocket PC software daar op draait. En als ik dan toch voor Microsoft in mijn volgende telefoon ga, wil ik daarmee toch ook direct mijn LOOX 600 PDA vervangen die qua batterij een beetje aan bloedarmoede leidt.
 
Dus kwam ik via via op een Qtek 9100 uit (zie tweede foto hieronder, dit is een HTC Wizard onder de merknaam Qtek, ook bekend als de i-mate K-Jam of MDA Vario onder andere) als mogelijk alternatief. Lekker met WiFi. Alleen geen UMTS, maar met EDGE kom ik er voorlopig ook wel, aangezien GPRS nu ook prima gaat. Ik was al aan het kijken naar abonnementen om er dan binnen afzienbare tijd eens eentje te gaan bestellen…
 
Ik had echter buiten de 3GSM beurs in Barcelona gerekend, die nu net bezig is. Ik zie net de LOOX T830 (eerste foto hieronder) aangekondigd: snellere processor dan de Qtek 9100, ook Windows Mobile 5.0, wel UMTS en zelfs ingebouwde GPS. Alleen is het scherm qua pixels wat kleiner doordat er zo’n stom vast Treo toetsenbord op zit en vind ik het design in eerste instantie niet echt mooi. Maar daar is overheen te komen, zeker als dit wel betekent dat de T830 wel een stukje minder dik zijn dan de 9100 (hoop ik).
 
Nu dus toch nog maar even wachten.
En de CeBIT komt er ook nog aan in maart!
 
Ik weet ’t even niet meer…

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Gadgets. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie