The Island

Ik ben net terug van de voorpremière van The Island in Brinkmann.
Weer een keer bedankt voor die leuke belacties Veronica Magazine en de filmdistributeurs.
 
Eerst enkele losse opmerkingen zonder echt iets van de film te verklappen:
  • Ik weet wat voor motor ik wel zou willen hebben!
  • Het komende decennium worden we doodgeadverteerd. (Ik heb minstens product placement gezien voor Apple, Xbox, MSN Search, Nokia, Cisco en een berg automerken waaronder in ieder geval Mack.)
  • "Iedere actiefilm spectaculairder en onwaarschijnlijker dan de voorgaande" – maar nog steeds met dat stukje suspension of disbelieve dat voorkomt dat je direct roept "Wat een onzin, dat kan helemaal niet!" – blijkt nog steeds te gelden.
  • Gekoppeld aan het voorgaande: hoofdrolspelers in films krijgen steeds meer geluk.

Deel van het bovenstaande klinkt negatief, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Uiteraard is deze film bedoeld als entertainment. En wat dat betreft is hij perfect gelukt: verstand op nul, genieten van actie, spectakel, special-effects, achtervolging, beetje sex, technische speeltjes, best geinig en goed uitgevoerd stukje dubbelrol met Obiwan Kenobi, Buscemi weer eens als komische doch tragische side-klick, etc. Perfecte film.

En hoewel ik kritieken gehoord/gelezen die het negatief vinden dat de morale aspecten niet of te weinig aan bod komen ben ik daar niet mee eens. Bedenk dat dit een product is van de entertainmentindustrie. Ik was overdonderd door deze film. Mooie uitvoering, en daarnaast genoeg voer om over na te denken als je daar behoefte aan hebt. Dat denken moet je dan wel zelf doen, en daar geef ik toch vaak de voorkeur aan.

Als je twijfelt of je deze film moet gaan zien, dan zal ik die twijfel nu wegnemen: gewoon gaan! (Of in ieder geval wachten op de DVD en ‘em dan gaan zien.)

 

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Amusement. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

