Mmm, ga ik thuis webmaster spelen…?

Een vriendin gaat binnenkort een aantal maanden naar Peru om vrijwilligerswerk te doen en ze liep rond met het idee van een website. Gisteren heb ik voorgesteld om op een oude PC thuis via onze ADSL verbinding die website voor haar te gaan hosten en de technische kant van het bouwen en beheren van die website te gaan doen. Daar was ze heel blij mee. Nu moet ik nog zien dat ik het ook waarmaak.

In ieder geval heb ik gisteren al mijn gehele PC hardware die nog in Westbroek stond naar IJmuiden verhuisd en daar alles aangesloten. Dat moest eigenlijk al tijden, maar dit was blijkbaar net de echt goede reden die ik ervoor nodig had om het ook echt te doen. Nu nog die PC opnieuw inrichten (zou Windows XP eigenlijk te installeren zijn op een Pentium II met 64 Mb geheugen…?) en vanavond maar eens met haar persoonlijk overleggen wat ze precies verwacht van zo’n website…

Oh ja, WiFi toegang voor dat oude beestje is ook wel handig als je hem als webserver wilt gaan gebruiken. Moet ik ook nog even wat voor aanschaffen.

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Sasja in Peru. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

