‘Le Vin Eiffel’

Vandaag begonnen met een nieuwe schilderopdracht: neem een voorwerp mee en schilder daar een stilleven van, maar maak het op een bepaalde manier magisch realistisch. Denk aan dingen als veel werk van Rene Magritte, wat heel simpel van uitvoering kan zijn: een appel met een deurtje erin, voorwerpen in een omgeving zetten waardoor ze veel groter/kleiner lijken dan ze eigenlijk zijn, symbolische dingen, beelden die niet kunnen maar er in eerste instantie wel uit zien alsof ze kunnen, etc.

Zelf heb ik uiteindelijk een wijnfles meegenomen en een afbeelding van de Eiffeltoren en probeer ik deze samen te voegen tot iets dat ik ‘Le Vin Eiffel’ wil gaan noemen. Vanochtend ben ik zowat twee uur bezig geweest met wat schetsen, compositie bepalen en een uiteindelijke opzet in potlood op doek (40x50cm). Om toch geschilderd te hebben vandaag heb ik deze schets nog even snel in de laatste 5 minuten overgetrokken met oker. Ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat precies zal zijn na nog eens 10 uur schildertijd…

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Schilderen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

