Lion King

Nou, gisteren was het zover: we zijn via Julius naar de Lion King geweest.

Het was een erg mooie voorstelling. Overweldigend. Superlatieven. Een olifant kwam door de zaal heen het toneel op lopen. Op een gegeven moment was de hele zaal gevuld met rondvliegende vogels. De hele sfeer en zelfs visuele indeling van bepaalde scenes uit de Disney tekenfilm waren er. Ik heb genoten. En toch…

Er zijn volgens mij twee grote problemen met de musical de Lion King:

  • Door alle hype zijn er in mijn ogen verwachtingen gewekt die de schitterende voorstelling niet geheel kan waarmaken. Welke voorstelling zou dat wel kunnen…?
  • In een poging al het voorgaande te overtreffen is het gewoon… teveel van ’t goede zeg maar.

Naast acteerprestaties, zang en dans kom je namelijk ook tegen: poppenspel, ‘Kinderen voor Kinderen’, special effects, een ‘Cirque du Soleil‘-achtige voorstelling, Afrikaanse muziek en sfeer, heel veel mooie maar ingewikkelde kostuums, etc, etc, etc.

Daarnaast waren vooral veel liedjes erg slecht tot zelfs niet te verstaan. En nee, dan heb ik het niet over de koorstukken die niet in het Nederlands waren.

Kortom: ik heb een prima avond gehad en als je musicals ziet zitten en nog niet geweest bent zou ik zeker een keer naar de Lion King gaan, maar ik vond Aïda nog altijd een betere/mooiere muscial.

Over peSHIr

Online busy-body
Dit bericht werd geplaatst in Amusement. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

